E-mail: info@futes-gazszereles.hu • Telefon: +36 20 366 7906

Annak érdekében, hogy a Vízművek pontos méréseket tudjanak végezni arról, hogy a lakosoknak mekkora a pontos vízfogyasztása már pár éve, pontosan 2009 óta pontos méréseket végeznek, melyeket csak működő és hiteles vízórákkal lehet elérni.

Mi a teendőnk, ha lejár a vízóra?

Évről-évre arra törekszenek a szolgáltatók, hogy minél kisebb számra csökkentsék azokat a számokat, melyek a nem működő és a hiteltelen vízórákat jelölik. Ám ennek érdekében a lakosság együttműködésére is nagy szükség van. A mai napig a lakosság 15-20-nál olyan vízórák működnek melyek nincsenek hitelesítve, és sajnos ezzel kapcsolatban nem is intézkednek. Amennyiben ezzel kapcsolatban nem intézkedünk, akkor komoly következményei lehetnek. Egyik ilyen eset, mikor a mellékmérő hitelessége lejár, és hosszasabb időn keresztül ezzel kapcsolatban nem intézkednek, akkor a mellékmérő kikerül a számlázásból. Ennek a következménye lehet az, hogy vízszolgáltatásban továbbra is részesül, csak a továbbiakban a mellékmérőjét már nem olvassák le, és az alapján már nem állítanak ki számlát. Ennek következményében a lakó a későbbiekben a közös költség részeként a becsült átalánydíj formájában egyenlíti ki a víz és a szennyvízdíját. Mindezt már a társasház felé és annak szabályai alapján kell, hogy tegye.

Vízóra csere

Vízóra csere

A mérések következtében keletkezett különbségeket, melyek a főmérő és a mellékmérők között alakulnak ki, a kormányrendelet szerint a különbözetet a mellékmérővel nem rendelkezőkkel fizetetik meg. A teljes beépítés esetén, illetve pontos mérésnél 5 % lefelé és felfelé is elfogadott, a főmérő és a mellékmérő közötti különbségeknél. Az időközönkénti hitelesítéseket a hozzájuk tartozó mérő eszközökről a kormány rendelkezik, illetve a hitelesítési időt is ők határozzák meg. Amely jelen esetben a mellékmérőknél hat évet jelent. A fővízmérőkről már a szolgáltatóknak kell gondoskodni.

Kérdezzen, válaszolunk!
Kérjen ingyenes visszahívást! | +36 20 366 7906